sobota 1. srpna 2009

Dlouhá cesta - Bod čtyři - Přátelství

Second Life je plný různých tvorů, avatarů za kterými vždy stojí někdo v Real Life. Výstižně to charakterizuje slovo „loutkovodič“. Nevím, jestli jsme loutky, ty bezduché osamocené bytosti, bezcílně bloudící v SL, ovládané jinými silami, a přesto v jistém slova smyslu živé. Ne, osamocenost to určitě není, tím by se ztratil původní a hlavní rys SL – sociální kontakt.

Kontakty jsou stejně důležité, snad jako oblečení a vzhled, při prvních krůčcích v SL. Přesto nelze zaměňovat kontakty a přátelství (v angl. Contacts List a Friends List). Můj friendlist za dobu mé existence v SL narostl víceméně do obludných rozměrů, kdy jsem v prvotním nadšení přidával do seznamu každého, kdo mi friendship nabídl. Mnozí se mnou komunikovali, další většinou ne. Zůstává jen hrstka věrných, tvrdé jádro, a z něj vyčnívá pár pilířů.

Avšak jeden z nich má pro mě velkou, ne-li obrovskou důležitost. Setkání bylo čistě náhodné, jak už to bývá. Já absolutní newbík, on ostřílený a zkušený resident. Byl to on, kdo mě v podstatě uvedl do tohoto světa. Byl to on, kdo mě naučil spoustu věcí. Byl to on, kdo mě v podstatě „udělal“ tím, čím dneska v SL jsem. Jsou to jeho zkušenosti a znalosti, které dnes využívám a na kterých jsem vystavěl své bytí zde. On tu sice už není, účet má, ale vlastně dlouho jsme se neviděli, jen občasný kontakt v RL. A to je podle mě jednoznačný princip ryzího přátelství.

Sice doplňuji své články fotografiemi z SL, ale tyhle jsou příliš osobní, stejně jako jiné další v jiných situacích a s jinými přáteli. Ponechme je tedy spát.

1 komentář:

Ivanka řekl(a)...

V poslední době nemám chuď, ani čas reagovat na blogy. Někdy se mi zdá, že psát do diskuzí znamená to stejné, jako mávat červeným šátkem před rozzuřeným býkem, protože do ní ihned začnou psát podivná individua, ale... Pěkný blog, Corale :-)

Já svoje kontakty pravidelně promazavám, protože má pocit, že je zcela zbytečné mít ve friendlistu někoho, kdo se ani neobtěžuje ozvat. Ovšem z nostalgie tam mám pár lidí, které jsem potkala na začátku mého bytí v SL a čekám, že se méžná jednou vrátí .-).