středa 29. dubna 2009

Kruh

Kruh a jeho hranice označovaná jako kružnice nejsou jen geometrické útvary trápící studenty na hodinách matematiky. Kruh a oblé tvary obecně jsou příjemné na pohled i na dotek. Kruhu se přisuzují i magické vlastnosti, proto třeba mnoho amuletů má takový tvar. Při různých rituálech se věci nebo lidé staví do kruhu. Kruhový je symbol pro jing a jang, v kruhu stojí kameny a stély v Stonehenge. Také Second Life je plný takových kruhů, kružnic a jejich trojrozměrných doplňků koulí a sfér.

Já však chci hovořit o jiném kruhu. Vlastně se říká, že nemá začátek a konec. Mně se dnes tato věc připomněla po přečtení jednoho Emailu, co jsem ráno otevřel. Začátek leží v dávných hlubinách času mého působení tady v SL a je spojen s jedním prostůrkem pod kanalizačním poklopem. Tedy výchozí bod leží na dávné Valutě. Další zastávkou byl Shinyland a jeden páteční večer, kdy sešlo spousta lidí v příjemné kanceláři a poslouchalo někoho z reálného světa, jak jim představuje jeden projekt. Pak byla výstava fotografií v RL a seznámení se reálnými lidmi stojícími za tímto projektem i seznámení s jedním avatarem zodpovědným za tuhle věc v SL. A protože výstav a párty není nikdy dost, tak jedna výstava už probíhá na palubě lodi SS Galaxy, která kotví u břehů naší Bohemie. Další bod. A párty? Tak ta se bude konat v sobotu 2.5.2009 právě tam od 19:00 našeho času (10:00 AM PDT).

Kruh se uzavřel. Ale je to vůbec kruh, když jsem řekl, že nemá začátek ani konec? Je, protože definice říká: „Kruh je část roviny ohraničené kružnicí a kružnice je množina bodů všech bodů roviny, které mají stejnou vzdálenost od jednoho bodu, tedy středu.“ Pro mě je středem právě ten projekt a jak už tušíte, je to Bwindi Orphans. O něm jsem psal už zde. A ty body roviny jsou všechny moje zastávky, jak jsem je popsal výše a taky všichni avataři, kteří přispěli na dobrou věc prostřednictvím kouzelných růžových prasátek a kteří stojí právě v té stejné správné vzdálenosti od středu, aby vytvořili kruh.

Díky, že tu jste!

SLurls: Bohemia, Shinyland, SS Galaxy

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

paradne napsano.. smekam! Pavel S.