pondělí 18. ledna 2010

Univerzální voják

(Pozn.: Dnešní příspěvek opět vznikl dávno pro in-world Second Life časopis Globe. Se svolením autora, Borena Ragu, si jej dovoluji publikovat.)

V minulém čísle (09/2009) jste si mohli přečíst článek s názvem „Smrtonosné zbraně“, kde jsem popisoval, jak získat některé zajímavé kousky zadarmo. V tomto článku si čtenáři všimli uniformy, kterou jsem měl na sobě. Byl jsem dotazován, kde ji lze získat, za kolik a co všechno jsem k ní dostal. Proto jsem se rozhodl sepsat menší recenzi této uniformy a také popsat vybavení, které jsem při koupi obdržel.

Uniformu jsem zakoupil ve známém obchodě Xstreetsl.com. Přesný název zní „Military Armor with weapons“ a je k dispozici za částku 999 L$. Po vyhledání se vám zobrazí anglický popis a také 4 fotky, které ukazují, jak uniforma vypadá přímo v Second Life. Když se rozhodnete ke koupi, dostanete v balíku mnoho zajímavých věcí. Balení obsahuje baret, výložky, tričko, kalhoty, trenýrky, ponožky, taktický opasek, vojenské boty, helmu, vestu, chrániče, rukavice a pouzdro. Dokonce získáte zdarma skin a shape. Ze zbraní se můžete těšit na Glock 17, útočnou pušku M4A1 ve dvou variantách, granáty, kouřové granáty a legendární nůž K-Bar.

Uniforma
Při koupi jsem se obával, že uniforma nebude moc kvalitní a screeny z Xstreetu budou upravené, jak tomu někdy bývá. Ale v tomto případě to bylo naopak. Uniforma je krásně detailní. Autor Maximiliano Salomon si s ní dal opravdu hodně práce. Vše je sculptované a jak sám autor na webu uvádí – „textury jsou unikátní“. Pokud se rozhodujete, co si dáte na hlavu, pak můžete vybírat z baretu nebo klasické přilby s mikrofonem. Vestu tvoří přední a zadní pláty, které připomínají krunýř. Na vestě jsou výložky s ikonou, na které je lebka s křídly. Jde o symbol skupiny Chaos Company, do níž se můžete připojit. Vašemu avatarovi můžete obléknout také chrániče paží a předloktí nebo chrániče nohou. Na opasku, kde se opět nachází logo, je připevněn normální granát a také kouřový granát. Na jednom z chráničů stehen je uchyceno pouzdro s Glockem a na chrániči holeně je nůž.

Použitelné zbraně
Jak už bylo řečeno, k uniformě dostanete také několik hráček, které dokážou nadělat hodně rámusu. Jako první si představíme Glock 17. Zbraň je detailní a při výstřelu vidíte směr střelby. Když váš avatar drží zbraň, zaujme postoj jako při střelbě. Po výstřelu můžete slyšet hlasitější zvuk. Nábojnice sice neodlétávají, ale zato máte k dispozici menu s několika volbami. Dalším kouskem je granát. Při hodu se objeví menší exploze doprovázená zvukem výbuchu, který není moc slyšet ani vidět. Naproti tomu kouřový granát můžete vidět velmi dobře. Jeho kouřová clona se plíží po okolí velmi reálně. Pušku M4A1 můžete nést na zádech nebo ji třímat pevně v ruce. Opět jde o zdařilou zbraň, která svým vzhledem nezklame. Při střelbě je to podobné jako s Glockem 17. Jako podařený musím ohodnotit nůž K-Bar. Když stisknete klávesu C, váš avatar se začne ohánět nožem jako profesionální voják.

Zákaznická linka
Velmi mile mě překvapilo, když se mi po koupi ozval sám autor a zeptal se mě, jestli bych se nechtěl připojit do jeho skupiny kvůli dalším upgradům zdarma. Dále mě pozval k sobě do obchodu a nabídl, že mi uniformu může upravit, pokud bych na ni chtěl něco změnit. Také mi nabídl vylepšení mé vesty, na kterou mi vložil mé virtuální jméno a k části uniformy připojil obrázek české vlajky. Dokonce jsem dostal několik zásobníků k vestě a také pouzdra na náboje. Vše pochopitelně zdarma. Mohl jsem si prohlédnout sbírku zbraní a nové modely, na kterých pracuje. Mezi nimi nechyběly různé nože nebo mačeta. Když jsem se dal s autorem do hovoru, řekl mi, že si zakládá na dobrém vztahu se zákazníky a že chce požadavky lidí řešit individuálně, aby byl každý spokojený. Pokud vám nedělá problém angličtina, francouzština nebo holandština, můžete se s autorem bez problémů domluvit.

Osobně jsem s uniformou velmi spokojený. Už dlouho jsem v SL neviděl tak detailní práci. Jestli hrajete role play nebo máte rádi maskáče, pak je výše uvedená uniforma právě pro vás.


Žádné komentáře: