úterý 19. ledna 2010

Reinkarnace

Reinkarnace znamená doslovně přeloženo „znovuvtělování“. Je to představa, že život či existence něčeho se vícekrát opakuje. V buddhismu to neznamená vtělení něčeho z jednoho těla do druhého, používá se termín „znovuzrozování“. Je to proud opakujícího se vzniku a zániku vědomí. Podle hinduismu se naše osobní „já“ přenese do nově narozeného těla. Čím se staneme, závisí na naší karmě, tedy činech minulých. Přesto se hinduisté snaží z tohoto běhu událostí vybřednout. K vysvobození (mókša) vedou podle tradice tři cesty:
Cesta vědění – Džňána márga nebo Džňána jóga
Cesta činu – Karma márga nebo Karma jóga
Cesta oddanosti – Bhakti márga nebo Bhakti jóga
Někteří k nim ještě přidávají čtvrtou cestu:
Královská jóga – Rádža jóga
Nevím, jestli jsem svou vlastní reinkarnaci zažil, ale tento víkend jsem se nečekaně v Second Life převtělil. Byl jsem s přáteli na jednom simu, kde jsme si vykládali a sledovali novou stavbu, která tam vznikala. Já se chtěl na něco zeptat, ale přitom jsem prozkoumával nastavení Advanced v klientovi. Na něco jsem kliknul a pak se to stalo.

Celý jsem se změnil, shape, vlasy, oči, celé moje tělo. Navíc jsem byl na veřejnosti a nahý! I moje šaty zmizely. Kolem mě si nikdo ničeho nevšiml a já v nastalé panice automaticky stisknul crtl + h a teleportoval se domů. Panika narůstala, protože jsem opět přistál na nevhodném místě. Moje Home je místo kousek vedle Nového náměstí v městě Bohemi, tedy další kupa lidí! Nějak jsem náhodně něco vybral z LMs, ale skončil jsem úplně jinde, kde jsem ještě vůbec nikdy nebyl.

Lagomorph je zvláštní pojmenování pro sim. Je to označení pro velkého hlodavce řádu Lagomorpha se dvěma páry horních hlodavých zubu. Patří sem např. králíci nebo zajíci. Kolem mě však žádní nebyli, jen spousta stromů a trávy. Bylo mi zima, byl jsem tam sám a tak jsem se uchýlil do kořenů jednoho z těch stromů.

Mám mysl bloudila a hledala odpovědi na nevyřčené otázky. Jak se to mohlo stát? Kde to jsem? Čí je to tvář? Pátral jsem v paměti a hledal, kde jsem tu tvář viděl. Paměťové buňky nejsou jako paměťová místa v počítači. Nemůžete jen tak zadat Search a pak vám to nabídne všechny možnosti. Meditace mi pomohla prozkoumat nejhlubší místa a pak jsem si vzpomněl. Tohle jsem já, ale já v jiném dřívějším čase jako newbie.

Tedy jsem se musel vrátit zpět. Na to však stačilo jedno kouzelné kliknutí v inventáři. Nevím kolik převtělení denně probíhá v SL, ale mně se tohle vtělení, které mám líbí a nechce se mi ho měnit. Někdy je reinkarnace, i když nechtěná, k něčemu dobrá. Je to poznání něčeho nového, nového pocitu nebo nového zajímavého místa jako je Lagomorph.

SLurl: Lagomorph






Žádné komentáře: