čtvrtek 8. října 2009

Prométheus

Dnes opět nabídnu překlad jednoho článečku z New World Notes, kde je fantastické video. Název článečku je: „Prometheus“ Takes Second Life Expressionist Machinima Ever Closer to the Sun a původní text je zde.

V Second Life machinima nazvané „Prométheus“ je řecká legenda převyprávěna ve snové imaginaci a v krví nasáklém symbolismu, jako kdyby příběh muže, který se vzepřel bohům, se stal Dalího horečnatým snem. Vytvořil ji Luca Lisci, což je italský umělec, který je znám v Second Life pod jménem Vive Voom. Tato machinima je velkolepá vizuální pastva pro oči, kterou by jste měli nejlépe shlédnout v tmavém pokoji se světly rozsvícenými na minimum.

Je to jedno z nejlepších a nejambicióznějších Second Life filmů, které jsem v krátké době viděl a je také to nejposlednější, které může být označeno jako expresionistická machinima. Stejně jako Lyric Lundquist a ColeMarie Soleil, Vive intenzivně následně zpracovával a kombinoval SL představy do nové videoformy bohaté o emocionální tóny.

Pan Voom měl vize o Prométheovi několik let, jak mi říká, a vyvinul několik konceptů umělecké malby pro tenhle projekt ještě před začátkem práce v SL. Jeho umělecký tým, Wiknima, vytvořil SL scénu a rekvizity. Avatarka známá jako Nur Moo vyvinula tancování se svým avatarem.

„Většina scén byla zachycena (natočena), tak jak je můžete vidět,“ říká Voom, „ale s použitím dvojitého záběru: jeden je pro avatary a druhý pro pozadí.“ Natáčel avatary ve virtuálních jasně sytých barvách pro produkci a pořizoval obrazový záznam, když jeho umělci improvizovali.

„Chci avatary, kteří se sami projevují,“ vysvětluje, „takže si předem nikdy nevybírám jeden jediný bod pohledu (to je moje hlavní hodnoty machinimy pro mě.)“ Po záběrech avatarů a pak po umístění pozadí, smíchal tyto prvky dohromady v postprodukci. „Sestříhal jsem zvuky a hudbu z různých zdrojů, jako jsou hlasy, volný objem audionahrávek a zvukové efekty.“

Nejobtížnější záběr, říká, je také jeden z nejneobyčejnějších: „Měl jsem nepochybně tuto představu v mé mysli: krvácející muž připoutaný k hořícímu měsíci. Strávil jsem mnoho nocí vytvářením skic, kreslením… dokonce malováním, hledáním vhodné atmosféry pro tu představu, ale nic mne moc neuspokojilo.“ Vyčerpaný a frustrovaný, byl rozhodnutý vzdát se natáčení, když ho zasáhla nečekaná inspirace: Vive Voom sám by hrál Prométhea.

„Takže se to opravdu stalo záležitostí ponořit se do mého podvědomí a nechat moje alter-ego vyjádřit se sebe sama,“ říká. „Hrál jsem si s tím, programoval jsem virtuální ohňě, jak se náhodně zažíhají a zhasínají, přidával jsem animované textury na měsíc s pohybujícími se stíny.“ Přidal krvácející vrstvu (layer) pro kůži jeho avatara a spojil ho s hořícím měsícem. „Bylo velké dobrodružství a pro mě velmi emocionální.

„Prométheus“ je nyní předváděn na Celeste Prize, což je Evropský umělecký festival.

Zdroj: New World Notes


Prometheus - The machinima by Luca Lisci z Service Celeste Prize na Vimeo.

Žádné komentáře: