úterý 30. června 2009

Twitter versus Second Life

Dnes jsem opět narazil na zajímavý článek na New World Notes pod názvem: „Second Life Is What Twitter Isn't: Unique, Sticky, Profitable“. Takže se pokusím vám ho opět zprostředkovat v češtině. Originál je zde.

Second Life je, co Twitter není: jedinečný, přitažlivý, ziskový

Twitter versus SL

„Twitter se, co Second Life nebyl“, prohlašoval nedávno obchodník Chris Abraham v Advertising Age, když hledal jak potlačit znepokojení, že současná bombastická reklama pro Twitter znamená, že je nevyhnutelně určená k poškození reputace Second Life v roce 2007. Na rozdíl od Twitteru, poznamenává Abraham, Second Life není „snadný, levný a otevřený“. To znamená, že vyžaduje instalaci velkého klienta (pozn. C. D.: co do velikosti bajtů), má relativně náročné požadavky na hardware a připojení a není schopný současně pracovat s webem a většinou jiných aplikací.

To všechno jsou platné body, ale Andersen do velké míry nechápe Second Life celkově a tak zeslabuje potenciální nástrahy či pasti Twitteru v nejméně třech bodech:

Twitter není jedinečný jako Second Life: zatímco jádro věci u Twitteru je jasně revoluční – okamžitý mikrobloging a komunikace napříč vícečetnými platformami – lze Twitter velmi snadno imitovat. Což je kvůli tomu, že Twitter má několik konkurentů, zahrnujíce Facebook, Plurk a Friend Feed, zatímco Second Life po šesti letech od jeho nastartování nemá přímého a úspěšného rivala. (Samozřejmě s výjimkou OpenSimulator – což v podstatě znamená, že Second Life je jen vzájemně neslučitelní s samotným open source.) A jak se ukazuje, vytváření virtuálního světa, který je dynamický, ekonomicky vyvážený a plně budovaný svými uživateli, není snadný podnik.

Twitter není stejně tak přitažlivý jako Second Life: Když nějaký systém vstupuje do sociální sítě, nemůže být užitečný jenom někdy. Aby uspěl, musí být systém také přitažlivý, díky všudypřítomné zkušenosti internetových uživatelů. Jak porovnat tyto dva systémy z tohoto pohledu. V lednu roku 2009 Nielsen Internet odhadli, že průměrný Twitter uživatel stráví na stránce celkově 98 minut za celý měsíc. Pro stejný měsíc Nielsen Games odhadli, že průměrný Second Life uživatel je zalogován 2080 minut celkově za celý měsíc.

Twitter není stejně tak ziskový jako Second Life:
  • Odhadnutý výnos společnosti vlastnící Second Life v roce 2008: 96 000 000 US$
  • Odhadnutý výnos společnosti vlastnící Twitter v roce 2008: 0 US$
To všechno dohromady znamená, že je definitivně pravda, že Second Life bude potřebovat být více jako Twitter, aby rostl za hranice zdravého jádra uživatelské báze, tj. umožnit oveřený vývoj napříč snadnými a levnými platformami, obzvláště to je web a mobilní telefony. A pak totéž, uspět a vzkvétat po dlouhý časový úsek, Twitter bude potřebovat stát se více podobným Second Life.

(Zdroje: Koinup, New World Notes, YouTube)

Můj osobní komentář:
Já sám používám Twitter jen velmi krátkou dobu, a to jen ze zvědavosti. Nějak mi nepřirostl zatím k srdci jako Facebook, i když jsou oba vzájemně propojeni a na oba lze použít i mobilní telefony. Facebook je kreativnější. O to větší zkušenosti mám s Second Life, kde žiji už druhý rok. Zažil jsem zde mnoho průlomových zlomů ve vývoji jako klienta takového a hlavně grafiky. A protože moje PC mi neumožňuje využít této bezprostřední výhody na plnou míru, alespoň pár příkladů toho, co lze v SL vytvořit. Tím druhým zlomem bylo zrození naší komunity. SL dávám jednoznačně deset hvězdiček.

Coral Ducatillon



I wished the Sky, I miss the Sea od Icarus Robiani



Tee Green od victouriouspower





Žádné komentáře: