pondělí 8. června 2009

Tetování

Tetování je prastaré jako samo lidstvo. V oblasti Eurasie je tato technika známa už z neolitu. Později byli hojně potetováni příslušníci kmene Germánů a Keltů. Piktové, bojovný národ, žijící na severu Skotska byl známý svým modrým tetováním. Používali indigovou modř a možná i měď. Zato v Japonsku používali tetování už v paleolitu. Tetování, jak je známe dnes na Západě, pochází z Polynésie a dostalo se k nám s průzkumníky v 18. století.

Důvodů, proč si nechat udělat tetování je mnoho. Mělo dekorativní i spirituální charakter. Dnes si je lidé vybírají z kosmetických, sentimentálních, vzpomínkových, náboženských nebo magických důvodů. Používá se jako identifikace. U lidí to bylo neblaze proslulé tetování vězňů v koncentračních táborech během holocaustu za druhé světové války. Tetují se také zvířata kvůli identifikaci.

Ať už je důvod k tetování jakýkoliv, je velmi populární a to nejen v Real Life, ale také Second Life. A stejně jako v RL, tak i v SL je to nádherné umění stvořit nějaké tetování. Výběr vzorů, barev a stylů je nepřeberný.

I já jsem po svém zrození chtěl nějaké tetování. Samozřejmě první, co nováček shání, je kromě lindenů i něco na sebe. První, kam člověk zamíří, jsou samozřejmě freebie shopy. Jinak tomu nebylo u mě. Dostal jsem spoustu tipů a tak moje první tetování je halda tetování zadarmo. Později jsem na tom simu nakoupil spoustu i dalších věcí. Byl nějaký španělsky mluvící sim. Nikdy už jsem pak neviděl, zmizel se vším všudy.

Později přišly další tetování, některé jsem získal od přátel a některé jsem si samozřejmě koupil. Řekneme, že na následujících fotkách je jakýsi maličký výběr těchto výtvorů na mém těle.





Žádné komentáře: