pondělí 10. května 2010

Groove

Slovo „groove“ má v angličtině spoustu významů, např. drážka na gramofonové desce, ale tu kdopak dnes ještě zná v éře CD a mp3, mp4, atd. Je to označení pro rytmus hudby, jako je pop, jazz, funk, rock music, power groove, vision nebo soul. Nebo to znamená paráda nebo nádhera, někdy také říkáme: „To ti bylo boží!“ Ten poslední význam slova „groove“ ve formě slovesa, je to, co mám na mysli. Radovat se z něčeho, být spokojený, být nadšený.

Někdy však potřebujeme trochu klidu a pokory. Svět kolem nás i v nás se řítí velkou rychlostí, kterou si ani v běžném životě neuvědomujeme. Malý kostelík (nebo je to kaple?) zářící v rudém slunci láká k návštěvě. I já jsem neodolal, vstoupil a usedl na jednu z lavic. Sluneční paprsky prostupovaly vysokými gotickými okny a mně ani nechtělo odejít.

Přesto jsem vstal a neodolal dalšímu průzkumu terénu. Delší kamenitá cesta mne zavedla až rozsáhlému hradu, jehož ostře řezané rysy se rýsovaly proti nebi. A když se tma snesla úplně, tak jen probleskovaly mlhavé siluety malých domků v jeho sousedství.

Druhý den jsem se vydal po dlouhé a skoro prázdné pláni. K mému úžasu se však v záři nového slunce zjevila jakási budova. Stála tam osamělá uprostřed ničeho, jako nějaký solitér v obrovské zahradě. Nechal jsem ji jejímu klidu a samotě a pokračoval dál.

Slunce dosáhlo nejvyššího bodu své dráhy a tak jsem vzal zavděk malému stínu a chladivému dotyku brízy z moře. Marné čekání na neznámou loď na širém moři. Snad jen malé lenošení na lehátku při západu slunce. Snad maják rozžehne své velké světelné oko a přiláká …


Ale teď zpět do reality, respektive do virtuality. To moje kecání tady na začátku má svůj jakýsi základ ve stejnojmenném simu v Second Life. Sice se jmenuje Groove, ale říká se mu „Město u přátel“. Nabízí několik možností, jak ekonomického charakteru, bydlení nebo zábavy, tak jako mnoho dalších simů v SL. Můžete si pronajmout obchodní prostor, můžete si pronajmout pokoj v hotelu, pokoj na starém chladném hradě i s krbem pro zahřátí nebo patrový domek. O zábavu se postará místní galerie, kino nebo taneční klub.

„Být či tam nebýt? A kde a za kolik?“, když bych parafrázoval Shakespearův text Hamleta.

Tak tedy:

SLurl: Groove

SLurl: Hotel
Vybavení: dva pokoje a koupelna
Cena: 50 L$/týden
Počet primů: 50

SLurl: Hrad
Vybavení: jeden pokoj se stylovou postelí a krbem
Cena: 50 L$/týden
Počet primů: 35

SLurl: Patrový domek
Vybavení: dvě místnosti, bezpečnostní systém
Cena: 75 L$/týden
Počet primů: 50

Pronájem obchodu (většina se nachází v centrální části simu)
Cena: 50 L$/týden
Počet primů: 30

Podrobnosti: albus Alex







2 komentáře:

VanDer Haalan řekl(a)...

Pěkně nafocený fotky, teda akorát u toho majáku někam zmizela voda :)

Coral řekl(a)...

Díky, snažím se. Mám našlapanej noťák, a když dám všechny nastavení v Grafice a v Develop menu (Rendering) na max, tak to potom dělá super fotky. Navíc používám Enviroment editor, kde mám nátáhnuto spoustu textur. Tyhle jsou Torleyho Lindena. No ta voda tam je, ale tím, že jsem použil nastavení pro oblohu takové barevné a moře jsem udělal jako korálový útes. Tak to možná splynulo.