čtvrtek 11. března 2010

Proměny času

Když jsem se dnes ráno vzbudil, tak ještě moje zamlžené oči jen mžouraly oknem ven po natočení tenkých lamel rolety. Avšak, když jsem stejný postup provedl v kuchyni, tak můj pohled spatřil venku bílou pláň. Už jsme tak byli blízko jara a Matka Příroda to opět posunula o kousek zpět.

Nastala proměna první.

V jiném čase a na jiném místě. Paříž setmělá právě nastalou nocí skrývá stovky a tisíce osudů a příběhů stovek a tisíců lidských bytostí. Toto je příběh jedné ženy.
Jednou ze strastí ženy je strach, že se stane starou pannou. Aby vyvázly z tohoto hrozného pocitu beznaděje, mladé dívky spěchaly do manželství s lehkomyslností, která pozorovatele překvapuje; nikdy neváhající si pamatovat, že ztráta svobody, štěstí a seberespektu je mizerně zaplacena prázdnou ctí být oslovována „Paní“ místo „Slečno“.

Chantal Harvey
Nastala proměna druhá.

Duševně chorý svět. Ano, tak mi i ten dnešní reálný svět připadá, ale pak přijde nějaká příjemná změna v podobě setkání, v podobě shlédnutí nějakého uměleckého díla, v podobě každodenních běžných radostí, které si dáváme navzájem, nebo v podobě sklenice naplněné sluncem koncentrovaným do šťávy hroznů sbíraných na moravské vinici. Ne, svět nemůže být duševně chorý.

Nastala proměna třetí.

(Zdroj: YouTube)



Žádné komentáře: