úterý 13. července 2010

Dlouhá cesta – Bod jedenáct – Fotografování

Po dlouhé době jsem se zase odhodlal pokračovat v sérii článků, kterou jsem nazval Dlouhá cesta. Jen pro připomenutí, impulsem mi byly moje druhé narozeniny v SL a kupodivu jsou to opět moje narozeniny, tentokrát třetí, a to 11.7.2010. Rok uběhl a opět obrovská spousta změn, nových a staronových přátel, zániků starých a zrodů nových míst v tomto světě Second Life.

Dnes bych chtěl psát o fotografování. I v mém normálním běžném reálném životě rád fotím. Stále jsem se nevzdal fotografování na klasický kinofilm a pak to příjemné čekání, jak ty fotky ve fotolabu vyjdou. To je prostě nenahraditelné. Digitální fotografování opravdu zažívá obrovský boom a k dostání jsou běžné kompakty až k digitálním zrcadlovkám. Přesto mně to nechytlo.

Vlastně jsem fotografoval v Second Life již od mého počátku bytí v něm. Fotil jsem všechno možné kolem sebe, nejen prostředí a krajinu, ale i lidi kolem sebe, přátele. Spousta snímků vznikla ještě před tím, než jsem začal psát tenhle blog. Mnohé z nich jsou samozřejmě soukromé a nepublikovatelné. Až jsem začal psát, frekvence fotografování vzrostla. Někdy byly fotografie jen k doplnění textu, někdy byly jeho inspirací.

Na druhou stranu, fotografování v prostředí Second Life by se dalo považovat za jakousi formu digitálního fotografování. V tom smyslu, že můžete takových fotografií vyrobit obrovské množství, dokud vám stačí paměť v počítači, a pak se jimi probírat a mazat, popřípadě upravovat pomocí různých grafických programů. To stejné jako při RL digitálním focení.

Co v RL však udělat nelze, je možnost aktuální změny prostředí. Protože SL je dynamický svět, lze měnit jednotlivou denní dobu a s pomocí funkce Environment Editor také jaké bude nebe, mraky a voda. To vše buď manuálně nebo s pomocí již vytvořených šablon on tvůrců z SL. A pokud máte už i poslední verzi prohlížeče, pak dalšími pokročilými funkcemi lze dosáhnout dalších úžasných efektů. Možnosti jsou nepřeberné, ale někdy více je na škodu a někdy to položí celý prohlížeč, ba celý počítač, protože hardwarové nároky jsou enormní.

A tak při mém putování vznikají tyto moje malé střípky virtuálního bytí v Second Life. Jsou to zastavení na břehu nekonečného oceánu, posezení v jeho proměnlivé blízkosti a v záblescích světel z nedalekého klubu na Groove. Je to fantastická a obrovská ABBA párty u příležitosti rezz day jednoho avatara v klubu Arsenal nebo jen obyčejná párty na simu Cafemar či ve stínech Beachwoodu.

Těch fotek je dnes poměrně dost, ale bylo mi jich líto je sem nedát. Moje dřívější práce jsou zde na Koinup.

Fotografování se tak stalo mou nedílnou a bytostnou součástí, že si již nedovedu představit, že bych nemohl v SL fotografovat.

SLurls: Beachwood, Cafemar, Club Arsenal, Groove






















Žádné komentáře: