Zajímavá jsou také témata, kterými se zabývají. Vede určitě výuka a vyučování všeho druhu (1.-3.) a další článek analyzuje tzv. „traffic“ v Second Life (4.). Zde jsem se dověděl, jak vlastně vypadá SL architektura, co to je sim, jak souvisí simy s regiony, jaké jsou v SL typy serverů a co se všechno děje při logování do klienta. Jelikož SL je hlavně o grafice, tak nechybí ani článek, který se zabývá vytváření trojrozměrných fraktálů v SL (5.). Poslední dva články (6.,7.) jsou z medicínské oblasti – o virtuální lékařské praxi a o autistech v SL.
První článek je hodně zajímavý, tak z něho vytáhnu několik zajímavých věcí.
„Ačkoliv významy slov hra (anglicky game – latinsky ludus) a hraní (anglicky play – latinsky paidea) se překrývají v mnoha ohledech – oboje se řídí striktními pravidly – hry jsou druhem hraní, které končí vítězstvím nebo porážkou, ziskem nebo ztrátou.Tohle je přesně v intencích toho, co propaguji v SL už hodně dlouho. ANO SL NENÍ HRA.
Ačkoliv Second Life není hrou – nemá definovaná zakončení, která určují vítězství nebo porážku – tak si stále uchovává mnoho stejných výchovných či vzdělávacích výhod jako počítačové hry, které vyžadují od účastníků splnění cílů.“
A kdo jsou to avataři obývající svět SL?
„Oni (avataři) ztělesňují naše nejhlubší přání, touhy, ctnosti a, ano také, neřesti. Nic není víc autentické.S tímhle také naprosto souhlasím. Pak se v článku objevil list otázek, které by měl instruktor/učitel předložit studentům. Já si myslím, že jsou zajímavé a že by si na ně měl určitě každý pro sobe odpovědět sám. Zde jsou:
Avataři odrážejí a zároveň se odchylují od hráčských offline identit.“
- Jak váš avatar vypadá a jak se obléká? Platili jste za zvláštní věci nebo za značkové oblečení? Proč jste se rozhodli vytvořit takový vzhled jaký máte?
- Jakého pohlaví a jaké sexuální orientace je váš avatar a jak vaše pohlaví a orientace ovlivňují vaše interakce uvnitř Second Life?
- Jaké způsoby/metody limitují vaše konání, pohyb, myšlení a vyjadřování? Co jste chtěli dělat nebo sdělit v Second Life, ale nemohli?
- Jaký je vztah mezi tím, co chcete říci a technologiemi, které umožňují „mluvit“ v herním prostředí? Jak psaní nebo hlasové schopnosti (voice chat) dělají komunikaci snadnější nebo obtížnou a proč?
- Jakou práci jste museli dělat při hraní v prostředí, když jste chtěli? Koupili jste si nějaké věci za Lindiny nebo jste si naskriptovali nějaký svůj objekt k používání v Second Life.
- Udělali jste něco, o čemž si myslíte, že je prohřeškem – proti normě? Angažovali jste se v „griefing“, v úmyslně agresivních a provokativních činnostech nebo jste někoho obtěžovali a proč? Byli jste někým obtěžováni a jaká byla vaše odpověď?
- Jaké paralely vidí v každodenním životě – vašem „First Life“ oproti Second Life? Jak váš charakter, který představujete v Second Life odráží nebo neodráží vaše osobní subjekty?
„Většina legálních hodnot na kterých jsou Američané závislí v reálném světě – soukromé vlastnictví, demokracie, právo a trestní kodex – nemohou být postulovány v těchto online světech.Nevěděl jsem jaké se tomuto tématu hodí fotografie z SL, ale našel jsem jeden sim Lighthouse Point. Doporučuji si tam zaletět, je tam mnoho dynamických věcí.
Světy jako Second Life nejsou nevinné, neutrální nástroje.“
Literatura
- J. de Winter, S. Vie: Press Ester to “Say”: Using Second Life to teach critical media literacy. Computers and Compositions 25, 2008, 313. (doi:10.1016/j.compcom.2008.04.003)
- A. De Lucia, R. Francese, I. Passero, G. Tortora: Development and evaluation of a virtual campus in Second Life: The case of SecondDMI. Computers & Educations 52, 2009, 233. (doi:10.1016/j.compedu.2008.08.001)
- L. Jarmon, T. Traphagan, M. Mayrath, A. Trivedi: Virtual world teaching, experiential learning, and assessment: An interdisciplinary communication course in Second Life. Computers and Compositions 25, 2008, 313. (doi:10.1016/j.compedu.2009.01.010)
- R. Atnonello, S. Fernandes, J. Moreira, P. Cunha, C. Kamienski, D. Sadok: Traffic analysis and synthetic models of second life. Multimedia Systems 15, 2009, 33. (doi:10.1007/s00530-008-0125-1)
- P. Bourke: Evaluating Second Life for the collaborative exploration of 3D fractals. Computers & Graphics 33, 2009, 113. (doi:10.1016/j.cag.2008.08.004)
- K. Jähn: Die Virtuelle Arztpraxis: Perepktiven für webbasierte Gesundheitskommunikation durch „Second Life“? Public Health Forum 16, 2008, 6.e1. (doi:10.1016/j.phf.2008.07.004)
- P. Fusar-Poli, M. Cortesi, S. Borgwardt, P. Politi: Second Life virtual world: A heaven for autistic people? Medical Hypotheses 71, 2008, 980. (doi:10.1016/j.2008.07.024)
2 komentáře:
Fer, asi si to prolezu :) Dix.
Jo těší mě, že to někdo čte díky.
Okomentovat