Největší světový výrobce oceli, nizozemský ArcelorMittal, včera (17.6.2008, pozn. Coral Ducatillon)uskutečnil svou první virtuální valnou hromadu. Prostřednictvím internetové hry Second Life se firma snažila oslovit mladé akcionáře ve věku od 20 do 40 let.
V reálu se valná hromada konala v Luxemburku. Ve virtuálním světě však akcionáři z celého světa měli možnost popovídat si přímo s šéfem společnosti Lakšmí Mittalem.
Stačilo se jen za poplatek zaregistrovat do hry a vytvořit si tzv. avatara, tedy postavu, prostřednictvím které jednotliví akcionáři komunikovali s okolím.
"Vítám příležitost hovořit s akcionáři touto formou o výhledech naší společnosti," řekl šéf ocelářské firmy Lakšmí Mittal. "Kombinace fyzické a virtuální valné hromady dokazuje, že nám záleží na jednotlivých akcionářích,"dodal.
Oproti tradičním setkáním společnosti vyjde toto o třetinu levněji, protože ve virtuálním světě nejsou potřeba koktejly nebo sušenky. Účastníci internetové debaty mohli navštívit chatovací místnost, posluchárnu nebo posedět v kavárně pod otevřeným nebem. Své otázky mohli klást hned ve třech jazycích - angličtině, francouzštině a španělštině.
Do debaty měl přístup každý. "Pokud se ale postava účastníka například vysvleče donaha nebo bude sprostá, bude z virtuálního zasedání vyhozena," řekl pro Wall Street Journal autor myšlenky on-line valné hromady Julien Onillon.
ArcelorMittal počítá s tím, že pokud se akce osvědčí, své aktivity "mimo realitu" rozšíří a začne tu prodávat i své akcie. Second Life má svou vlastní měnu směnitelnou za americké dolary, a tak se tu dá i vydělávat.
Hra má dnes přes 14 milionů obyvatel.
Svůj virtuální obchod tu má mimo jiné společnost Nike. Z tuzemských firem v on-line světě působí bankovní dům J&T, Český rozhlas nebo pivovar Staropramen.
Zdroj: Hospodářské noviny
středa 18. června 2008
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat